onsdag 6 februari 2008

Kaktus i pennstället

I morse när jag kom till jobbet och satte mig ner vid skrivbordet upptäckte jag att någon hade planterat en kaktus i mitt pennställ. Knasigare saker kan man nästan inte vara med om på ett helt vanligt jobb som mitt. Fattade först ingenting men sen slog det mig att jo, det var faktiskt en kaktus däri. Jag var tvungen att riktigt titta på den för att det liksom skulle sjunka in. På fikarasten kom det fram att fler än jag hade fått sig en kaktus i pennstället och genast var ju spekulationerna igång. Vem var den mystiske kaktusplanteraren?! Jag gissade direkt på T men även C och P var möjliga kanditater till denna knasiga, men ack så stämningshöjande överraskning. Det visade sig att jag gissat rätt, det var T som var den mystiske blomsterkillen och som varit på jobbet okristligt tidigt i morse och varit runt och planterat. Nu ska jag se till att min kaktus får växa och froda sig ordenligt men måste nog plantera om den i en vanlig kruka. Tänk vad lite kan göra mycket för sina arbetskamrater, det här tycker jag var en riktig höjdare.

2 kommentarer:

Pär sa...

HAHA! Sweet!

Maria sa...

Nåt för dig att göra på din nya arbetsplats kanske?!