lördag 16 februari 2008

Favoritlåtar

Brukar vara inne och kika på en websida som heter dansmaffian.se. En sida av och för dansgalna. Nyligen var det ett inlägg där dom uppmanade folk att skicka in sina favoritlåtar, både fox och bugg. Det gav mig inspiration till att göra en lista över mina egna favoritlåtar. Här kommer ett par av dom:

Bruce Springsteen, Tougher than the rest. En grym foxlåt som jag ännu inte hört ute på någon dans men som jag hoppas att något band vågar sig på och dessutom lyckas få till en lika härlig stämning som den förtjänar.

Abba, Does your mother know. En av dom absolut roligaste bugglåtar jag vet. När jag hör den här blir jag alldeles till mig och måste bara ut på dansgolvet. Kan kännas lite fånigt ibland att det är just en Abbalåt men det bryr jag mig inte om. Ingår oftast i ett medley och sådana kan bli ganska långa. Kolla gärna in dansen i videon, man skrattar ihjäl sig...

Van Morrison, Brown eyed girl. Det här var en favorit redan innan jag började hänga ute på dans. Får någon helg sedan fick jag så äntligen bugga till den och i och med det kan jag säga att min buggkarrär är fulländad. Ni förstår väl att dom sjunger om mig... ;)

Nu ser det ut att bli en paus i buggandet då danserna infaller lite knasigt. Passar mig faktiskt ganska bra för nu är jag mer sugen på att få gå ut på ett vanligt ställe och dansa till följande låtar som är helt galet bra. The way I are med Timbaland feat Keri Hilson och Alicia Keyes No one.

Inga kommentarer: