söndag 24 februari 2008

Jag gjorde det!

Mitt mål var att genomföra loppet och det gjorde jag! Det var en upplevelse att få vara med och delta i folkfesten, för folkfest är precis vad det är. Folk överallt och lilla Mora lever verkligen upp under den här veckan. Strålande sol dagen till ära och temperatur kring 0. Det medförde också att spåren tyvärr blev sämre och sämre allt eftersom och tillslut fanns det knappt några kvar. Det var isigtoch hårt och omöjligt att diagonala, det blev till att staka större delen av sträckan. I nedförsbackarna hade jag ju tänkt att få vila lite, men icke! Det var plogat i alla backar och det var bara att försöka hålla sig från att ramla, inga större problem förutom att det blev extra jobbigt för benen. Men... Jag vurpade faktiskt i en backe... Precis när jag ska åka utför tränger sig två tjejer förbi mig. Jag hakar på men i slutet av backen så vurpar först den ena tjejen och sen den andra. Samtidigt ramlar en tjej bredvd mig så jag har verkligen ingenstans att ta vägen förutom rakt fram där det ligger två tjejer i en hög. Tja, vad gör man... Jo man biter ihop, reser sig upp och fortsätter.
Redan i starten blev jag förvånad, eller snarare fascinerad, över hur dåliga väldigt många var på att åka skidor. Många till och med ramlade på platten! Fråga mig inte hur men på något konstigt sätt så lyckas många att trassla till skidorna ordentligt.

Jag i starten

Oförskämt pigg på upploppet

Inga kommentarer: