torsdag 17 juli 2008

Nytt uttryck - dansbakis

Alldeles nyss kom jag, tillsammans med min arbetskompis A, på ett nytt uttryck att använda sig av när man är så där trött efter en dans... Dansbakis. Mycket bra! Idag är jag dansbakis. Efter fyra dagar i Gräsmyr och sen igår kväll i Baggis känner jag mig så där seg i kroppen och knoppen. I kroppen för att det var halt på golvet och jag fick ont i vaderna och fötterna för att jag spände mig. I knoppen för att det blev sent innan jag kom i säng. Det tar ett tag att köra ut till Spöland med alla vägarbeten och så ville hundarna gå ut en sväng och göra sina behov. Sen måste jag alltid läsa lite innan jag somnar och jag släckte strax efter kl 01.

Idag måste jag ut till stugan för att vattna blommorna nu när mor och far är i Stockholm och hälsar på min käre bror. Det sägs att det kommit massor med jordgubbar så jag ska ta och plocka in lite sånt också.

En och en halv dag kvar till semestern. Kanske lite mindre till och med :)

Inga kommentarer: