fredag 4 juli 2008

Knasig dröm

Det var längesen jag drömde, eller snarare det var längesen jag mindes det jag drömt. Men inatt då var det konstiga grejer som hände och som jag också minns. Tänkte flumma ut lite grann och berätta om den drömmen.

Jag skulle så gärna vilja ha ett husdjur men jag inser att min tid inte räcker till och att min lägenhet är på tok för liten. Bland annat. Men så i min dröm var jag och hälsade på Pär i hans stuga. Där var även hans flickvän, föräldrar, mostrar och farbröder och gud vet allt. Dom sa till mig att om jag verkligen vill skaffa ett husdjur så ska jag göra det. Deras granne hade en gris som tydligen var jättesnäll och som skulle passa perfekt att ha som husdjur. Bra idé tyckte jag, grisar är ju skitsöta. När dom är små! Vi traskar hela högen över till grannen och helt plötsligt får jag syn på något groteskt som kikar ut genom fönstret. Det är en gris av gigantistk mått mätt. Den är så stor att den knappt ryms i stugan. Jag inser ganska snabbt att det här var ingen bra idé. Men resten av gänget vill liksom inte ge sig. En övertalningsprocess inleds. Jag vet ärligt talat inte hur det hela slutade, jag vaknade som tur var. I sista stund skulle jag tro! Jag frågar mig, hur tänkte dom egentligen?!