torsdag 10 juli 2008

Första kvällen

Dansen igår var kul, men trångt! Arrangörerna envisas med att de mogna banden ska spela i den stora logen och de moderna i den lilla. Däremot vill inte alla äldre människor dansa till moget och kommer därför upp till den lilla logen. Stundtals var det helt sanslöst trångt och t o m i foxtrot snubblade och trampades det på folk. Ikväll väntas ett något mindre populärt band i den lilla logen så kanske det inte bli fullt så trångt. Fast jag ska egentligen inte säga att det är mindre populärt, för det vet jag faktiskt inget om. Ett nytt band för min del är dom i alla fall.

Igår fick jag ett paket av Sussi som varit i Stockholm några dagar. Paketet kom från min favvobutik Granit. Innehållet var bland annat en flaska med ingefärsdricka. Hade aldrig smakat det tidigare, nu har jag det och det var en somrig och frisk smak. Mums!

Inga kommentarer: