tisdag 3 juli 2007

Helg i Stockholm

Har i helgen varit i Stockholm och hälsat på vänner. Har haft det fantastiskt härligt och nästan alla pengar har spenderats på god mat. Vi har bland annat ätit på Melker Anderssons nyaste restaurang Kungsholmen som ligger vid Norr Mälarstrand och som har en brygga ut i vattnet där man kan hänga och där vi hängde efter maten. Riktigt trevligt. God mat, åt sushi. Alla var nöjda. En bonus (som nästan gjorde hela kvällen) var att vi sprang på Brighton-Linda med familj och nyfödd dotter senare på kvällen. Vi har inte setts på hur länge som helst och jag blev jätteglad av att träffa henne. Linda är från Mora och hennes föräldrar erbjöd boende i samband med tjejvasan i vinter. Så var det fixat.







Har också varit ute på Fjäderholmarna. Tanken var att vi skulle ta oss längre ut i skärgården men på grund av dåligt väder i lördags tog vi oss bara dit. Regnet hängde i luften hela den morgonen och när vi kom ut så dröjde det inte länge innan det började ösa ner. Vi tog skydd på ett kafé och intog vår lunch på en veranda under tak. Mysigt trots (eller tack vare...) regnet.

I väntan på båten ut till Fjäderholmarna

Halva söndagen spenderades på Mälarpaviljongens veranda som är en brygga ut i vattnet. Vi satt där i flera timmar och snackade och bara njöt av solen. Just då kände jag att i Stockholm vill jag bo och här vill jag sitta jämt!

Flera timmar spenderades på Mälarpaviljongens brygga ute på vattnet

Jenny och Sara

Lillebror hann jag naturligtvis också träffa :)

Brorsan, sponsored by SEB

Inga kommentarer: