tisdag 10 juli 2007

Är jag en potentiell mördare?

Min arbetskamrat frågade idag om jag ville vara med i ett litet test som han hittat på en blogg.
Inte om det är nåt farligt, sa jag. Nej nej, sa han.
Döm själva...

Här kommer testet.

Bakgrundsinfo:
En kvinna är på sin mors begravning och träffar en kille som hon inte kände sedan förut. Hon tyckte att den här killen var helt underbar. Han var så mycket hennes drömkille att hon blev kär i honom men frågade aldrig efter hans telefonnummer innan han försvann och kunde inte hitta honom. Några dagar senare dödade kvinnan sin egen syster.
Fråga:
Vad var hennes motiv för att döda sin egen syster?

Först svarade jag ingen aning. Sen tänkte jag att det kanske var prästen som var drömkillen och sekunden efter kom jag på att eftersom killen hade varit på moderns begraving så torde han även dyka upp på systerns.

Svaret är:
Hon hoppades på att killen skulle dyka upp på systerns begravning också.

Testet är framtaget av en framstående amerikansk psykolog för att testa om en person har samma tankesätt/mentalitet som en psykopat. Testet har gjorts på ett stort antal dömda seriemördare och förvånansvärt hög procent av dem har visat sig svara korrekt.

1 kommentar:

Sanna sa...

Ha ha, ja visste det Maria! Någonstans under din väna yta döljer det sig en riktig psykopat! ;-) Jag hade faktiskt inte en tanke på det svaret, var helt ute och cyklade...vilket innebär att jag å andra sidan är en mycket frisk och välmående person!