onsdag 4 juli 2007

Äntligen hittat pelargoner

Som om jag inte fått nog med att äta ute i helgen så var jag med mina arbetskompisar på stans italienska restaurang igår. Helt makalöst dålig service! Pizzan jag åt smakade typ ingenting. Nån efterrätt blev det inte eftersom det inte var nån som kom och frågade om vi ville se menyn och servitrisen var praktiskt taget osynlig så vi kunde inte vinka till oss henne heller. Men vi hade trevligt ändå och efter middagen strosade vi ner mot kajen där det spelades livemusik. Satt på bryggan en stund och bara njöt av sommarkvällen.

Biggan och jag
Bea och Bibbi

Är förövrigt överlycklig, har nämligen hittat härligt rosa pelargoner! Åkte runt stan i förrgår (skam den som ger sig) och hittade så äntligen det jag letade efter på Blomstertorget på Teg. Hade jag inte hittat såna jag vill ha hade det nog löst sig ändå. Min mor är nämligen galen i pelargoner och jag ljuger inte när jag säger att hon har säkert 100 stycken i stugan. Hon är självklart med i svenska pelargonsällskapet så ja, det hade nog löst sig ändå... Köpte några vita lobelior också, tror det kan bli fint när de börjar blomma och växa till sig.

Ikväll är det dans på logen och Sussie, Sussi och Pia ska komma på middag. Problemet är att jag lånat ut mitt köksbord till en kompis så vi måste nog sitta i den stekande solen på balkongen. Stackars oss ;)

Inga kommentarer: