måndag 14 januari 2008

Sålt bilen

Nu har jag sålt bilen. Det blev en liten impulsgrej av det hela kan man säga. Satte in annonsen på onsdag eftermiddag utan att ha tänkt efter riktigt och vips var den såld. Känns jätteskönt att slippa bekymra mig om den lilla röda rostiga skrothögen, även om det var en riktig gullig bil som tagit mig vart än jag behövt. Hur jag tänkt klara mig utan bil vet jag inte. Jag måste cykla eller gå till och från jobbet nu och i det här snöovädret blir man ju inte så peppad på det. Hur jag ska ta mig till och från skidspåret är en annan viktig fråga jag måste lösa. Att tigga skjuts av mor och far är ju som att bli 15 år igen, inte riktigt vad jag, eller mina föräldrar heller för den delen, hade tänkt sig. Mitt dåliga miljösamvete som tärt på mig kommer ju att bli bättre, det gillar jag.

Inga kommentarer: