onsdag 23 januari 2008

En månad kvar

Tjejvasan närmar sig med stormsteg och nu är det bara en månad kvar tills vi står där på startlinjen och har alla dom där tre milen framför oss. Ibland tycker jag att tre mil känns som en evighetslång sträcka och ibland känns det precis tvärtom. Idag är en sådan dag. Har precis kommit hem från några varv på Nydala och trots kylan (-10 grader) så gick det riktigt bra att åka. Stakningen går bara bättre och bättre. Föret (och vallningen) var så pass bra att varenda stavtag gav mig en rejäl skjuts framåt. Sånt är härligt! På lördag åker mor och far till Thailand och jag måste valla min skidor själv i två veckor. Pappa ska ha vallakurs med mig på lördag morgon innan dom åker. Jag har inte riktigt förstått mig på det där med vallning så jag är lite orolig över hur det kommer att gå.
Så här en månad kvar gäller det också att sålla lite bland fritidsaktiviteterna. Nu måste skidåkningen prioriteras och annat får stå åt sidan. Som t ex ikväll då det var fika med tjejerna, valde jag skidorna istället. Det trodde jag aldrig skulle ske, att jag prioriterar träning före fika på stan... ;)

1 kommentar:

Pär sa...

Starkt jobbat! Det kommer gå lätt! Om du inte orkar valla kan du åka till Olles spår och bara staka. Fina grejer!