onsdag 16 januari 2008

Äntligen dator och internet hemma!

Som sagt, äntligen dator och internet hemma! Har tecknat ett trådlöst bredbandsavtal med Telia och det verkar funka bara fint. Än så länge i alla fall. Hämtade ut den bärbara datorn i eftermiddag och har haft en hjälpsam kompis här ikväll som installerat och fixat en massa bra grejer.

Annars försöker jag leva mitt liv utan bil så gott det går. Jag valde inte bästa veckan att sälja bilen, regn och rusk med sanslöst halt väglag. Att cykla till och från jobbet är förenat med livsfara. Min omtänksamma mamma svängde förbi mig på jobbet idag och lånade ut sin cykelhjälm. Det är väl bara att nonchalera fåfängan och ta på sig den där grejen, som för övrigt är dekorerad med eldflames! Undrar var mamma har köpt den egentligen, var det tvunget att vara flames på den?!

Någon skidåkning har det inte blivit på länge. Buggade så mycket i fredags att jag fick så ont i fötterna att jag knappt kunde gå på hela helgen, inte riktigt läge för skidåkning då. Och i veckan har det praktiskt taget regnat dygnet runt.

Inga kommentarer: