måndag 28 januari 2008

Ingen återvändo

Skickade in alla papper och blanketter till Skatteverket och Bolagsverket för sisådär en dryg vecka sedan. Idag var jag tvungen att ringa och kolla om det kommit fram och jo, det hade dom. Nu är det ingen återvändo, från och med 1 mars är jag egen företagare. Vad mitt företag ska heta avslöjas när allt är klart :)
Det är en del som ska fixas innan jag kan sätta igång. Bara det här med försäkringar, minst sagt en djungel! Tur att det finns dom som inte gör annat hela dagarna... Var och tecknade en massa nya försäkringar förra veckan och det känns bra, kommer dessutom komplettera med ytterligare en när företaget varit igång ett tag. Har träffat revisorn och fått några råd kring fakturering och skatter mm. Nu ska jag köpa mig ett bokföringsprogram och där är det ju en del att lära sig. Ska på banken och öppna ett företagskonto och sen ska jag... Ja listan kan göras lång.

Allt det här känns hur bra, roligt och spännande som helst!

Inga kommentarer: