onsdag 19 december 2007

Jag har sagt upp mig!

Ja ni hörde rätt. Jag har faktiskt sagt upp mig! Efter många sömnlösa nätter ringde jag idag upp min chef och sa dom härliga orden jag väntat länge på att få säga. Jag vill helst inte gå in på några detaljer här på bloggen men kort sagt så har min chef gjort diskrimminerande och väldigt politiskt inkorrekta uttalanden som jag helt enkelt inte kan acceptera. Under snart fyra års tid har jag stått ut med denne mans uttalanden och sexistiska skämt (bland annat...) och förra veckan kom droppen som resulterade i att jag tog detta beslut. Jag är så nöjd och stolt över vad jag gjort och även om jag känner en enorm lättnad så känner jag mig också lite osäker på framtiden. Inget hade kunna stoppa mig i mitt beslut men det känns extra bra att jag fått stöd av kundföretaget jag jobbar för vilket jag är otroligt tacksam över. Vad som händer nu återstår att se, det löser sig på ett eller annat vis. Huvudsaken är att jag stått upp för mina värderingar och markerat att sånt här inte är ok.

Inga kommentarer: