torsdag 28 juni 2007

Pelargonjakt

Är lite sent ute när det gäller att utsmycka min balkong med härliga sommarblommor. Det fick jag erfara igår när jag skulle ut och handla pelargoner och det visade sig vara slutsålt. Överallt! Det fanns några få stackare på nåt ställe men inte i någon färg jag gillade. Mina pelargoner från förra sommaren överlevde tyvärr inte vintern och jag hade det här året tänkt att bara ha röda pelargoner, för att matcha min röd-vitrutiga bordsduk, och möjligtvis några blå lobelior. Den tanken fick jag snabbt överge då grannen kom förbi förra veckan och frågade om jag kunde ta hand om deras blomlåda eftersom dom är bortresta hela sommaren. Hon hade planterat penséer i mindre fina färger. Och jag som inte gillar penséer! Men eftersom jag är en tjej som inte kan säga nej så sa jag att det var ok att ta hand om dom. Så nu sitter jag där med en blomlåda full av fula blommor... Om man nu kan säga att det finns fula blommor, jag är inte så säker på det...
Köpte i alla fall spansk marguerit och nån annan blomma som jag inte vet namnet på. Ska kolla in några fler blomaffärer idag efter jobbet i jakt på fler blommor.

Så här ser det ut på min balkong för tillfället




Så här såg det ut på min balkong förra sommaren
Mobilfoton

Mobilfoton

Inga kommentarer: