onsdag 20 augusti 2008

Sticker från stan några dagar...

...och drar till Stockholm i morgon. Ska på bröllop i Mora på lördag och passar på att mellanlanda i Stockholm före och efter. På fredag ska jag hänga med Sara och Melvin hela dagen, tänkte åka ut till deras nya hem på Lidingö. Sara säger att det är hur lungt som helst där ute och det passar ju alldeles utmärkt för en norrlandstjej som jag och som måste ha minst två dagar att anpassa sig till storstadspulsen. Jag är alltid lite spänd när jag ska åka till Stockholm för jag vet att jag alltid påverkas negativt av stressen i den där stan. Till en början. Sen när det börjar bli dags att åka hem brukar jag ha anpassat mig någorlunda och har ofta lyckats hitta nåt eget lunk som funkar. Den här gången blir det inte så mycket storstad eftersom jag är i Mora lördag till söndag. Sen tillbaka till Stockholm igen och så hem på måndag kväll. Ska bli skönt med en liten minisemester.

Annars har veckan varit blä. Det bara regnar och regnar och till råga på allt startar inte bilen längre. Men jag hade å andra sidan ett trevligt av slut på förra veckan. I lördags var det kräftskiva med dansgänget och dom festerna är alltid fulla av ren och skär dansglädje. Det buggades hejvilt! I söndags hade jag min vän och arbetskompis Bea på besök och vi satt på balkongen tills det blev mörkt. Jättemysigt!

Här får ni förresten ett smakprov på hur min balkong ser ut numera. Jag investerade lite i den i början av sommaren och jag blev verkligen jättenöjd med resultatet. Det jag gjorde var att lägga trätrall, köpa en trädgårdssoffa och en massa kuddar och filtar, ett nytt bord inhandlades (tack S & M som släpade hem det från Ikea!). Ny duk och en fin ljuslykta med blockljus köpte jag också. Och så blommorna förstås, inte att förglömma! Mer än så behövdes inte. Balkongen fungerar som min egen lilla oas i stan och jag ligger ofta och läser i soffan på kvällarna. Pelargonerna blomstrar för fullt och gör sitt till att balkongen blir en trevlig plats att vara på.




Inga kommentarer: