onsdag 27 augusti 2008

Fullspäckad helg i Stockholm

Hemkommen från södern och inser nu att det är fan härligt att vara ledig. Att det bara varit nöjen hela helgen gör att jag kanske får en orättvis bild av att vara ledig. Fast jag tror inte det.

I fredags åkte jag ut och hälsade på Sara och Melvin på Gåshaga. Himla fint område det där. Lungt och skönt vilket passade mig utmärkt. Vi åt lunch, tog en långpromenad, fikade på J och satt och tittade ut över Stockholms inlopp där färjor och båtar passerar hela tiden. Det var så roligt att hälsa på och det var längesen jag och min vän fick en hel dag tillsammans för att bara umgås vi två. Den här dagen kommer jag minnas!
Melvin i sina nya gympaskor, Adidas såklart!


Melvins snygga mamma!


På kvällen åkte vi in till stan och mötte upp Sanna mfl och käkade sushi på Raw. Mycket gott.

På lördag morgon bar det av till Mora med tåg. Det var år och dar sen jag befann mig på ett sådant och det är ett rätt trevligt transportmedel måste jag säga. Väl framme i Mora checkade vi in på vårt hotell som för länge länge länge sedan sett sina bästa dar. Men å andra sidan var det rätt charmigt. Det är inte på alla hotell som receptionisten tar en paus och försvinner ut en stund och ber en man i foajén att hålla ställningarna.

Bröllopet hölls en bit utanför Mora på Bonäs Bygdegård. Ett vackert ställe vid Siljans strand. Vacker och stämningsfull vigsel utan en massa prat om Gud, I like! Sen var det party all night long. Kom hem halv fem på morgonen. Sov några timmar och sen upp för att ta bussen tillbaka till Stockholm. Gissa om det var två slitna tjejer som satt där och skumpade på i fyra och en halv timme!

Kolla in partydrottningen Sanna!


Söndag kväll var det middag med brorsan på mitt favvosushihak. Nu är det även brorsans favvosushihak.

Måndag träffade jag Lina och käkade lunch och fick mig en husesyn i deras lilla etta. Sen lite shopping på stan och vips så blev helgen fulländad.

Det var en trött Maria som landade i Umeå på måndag kväll. Tröttheten har inte riktigt gått över än och jag gör så gott jag kan för att få igen min förlorade nattsömn.

Inga kommentarer: