torsdag 14 augusti 2008

Det är mitt i natten...

...jag är vaken och kan inte sova. Eller mitt i natten är det inte heller, klockan är strax efter fyra. Har inte sovit en blund sen jag gick och la mig strax efter tolv. Varför jag inte kan sova trodde jag först berodde på att det var svårt varva ner efter en danskväll. Men nu vet det rackarns om det verkligen är det. Jag har ont i halsen, sanstlöst ont i nacken och dessutom sprängande huvudvärk.

Danskvällen blev en spontan sådan. Jag har ju som tappat danslusten och tänkte stå över den här kvällen för att i stället försöka ta tag i att sy mina nya gardiner. Men när klockan började närma sig nio kände jag att om jag får välja mellan att sy och dansa så väljer jag dansa. Sagt och gjort, jag drog upp till Baggis och väl där blev den en riktigt trevlig danskväll, trots att jag redan där märkte att jag inte är helt pigg kroppen och knoppen och därmed inte riktigt var på hugget, vilket också kan bero på en något nedsatt danslust.

I morgon, eller idag snarare, ska jag på massage igen. Inte så att jag längtar direkt, snarare är jag nervös över att det kommer göra ont som fan.

Ska prova sova lite nu, får se om det går. Annars ger jag upp och får väl vara på jobbet extra extra extra tidigt för en gång skull.

Inga kommentarer: