onsdag 16 april 2008

Sol resten av veckan

Jo, det är precis vad väderprognosen lovar. Strålande sol och uppåt 10 plusgrader ska det blir framåt helgen, äntligen är det vår även här uppe. Idag var första dagen utan superunderställ och jag cyklade hem utan mössa på huvudet. Kontrasten är stor från förra veckan då det var snöstorm.

I och med vårens antågande börjar det även klia i dom gröna fingrarna. Igår tog jag med mig min pelargongalna mamma och besökte en stor blomsterhandel som hade laddat upp med hur mycket pellisar som helst. Jag hade inte tänkt handla nåt eftersom jag inte har plats för dom här hemma innan det är tillräckligt varmt att flytta ut dom på balkongen. Men inte kunde jag hålla mig inte. Dock blev det bara två stycken. Två stycken kraftigt rosa, nästan lysande. Två nya växter till vardagsrumsfönstret blev det också, mina garderobsblommor började ha några år på nacken och var inte alls så fina längre. Nu blev det två fredskallor och det var längesen jag hade såna växter hemma.


Inga kommentarer: