fredag 11 april 2008

Jag är en ungdom!

Åkte för en gång skull buss till och från jobbet idag. Tänkte att jag skulle få ha en dag som började utan värsta fysiska ansträngningen, som det faktiskt är att cykla upp till mitt jobb. Tycker jag i alla fall, kanske inte alla håller med mig. Det gick bra att åka buss den här gången, finns ingenting jag kan klaga på direkt. Tvärtom! På hemvägen fick jag åka som "ungdom". Jag lämnade fram en tjuga och fick tillbaka en femma. Jag tog emot, tittade på femman jag fått i min hand, vågade knappt titta på busschauffören och gick lite chockad och satte mig längst bak i bussen. För att få åka på ungdomsbiljett, hur gammal får man vara då, 16 år eller? Sweet! Jag är nämligen snart dubbelt så gammal. Att få visa leg på systemet är ju ingenting jämfört med det här!

Inga kommentarer: