söndag 2 mars 2008

Rapport från pyttedansen (och lite mer)

Jag lovade ju en rapport från pyttedansen igår och här kommer den... Hade tänkt få fota Mika in action, vilket var en härligt rolig syn, men det hade jag inte tid till för jag skulle ju såklart också vara med och dansa. Det var bara till att ställa upp. Vi plockade äpplen, var en flygande fjäril, en haj på jakt och vi var partymyror. Bland annat. Och shit, det var ju jobbigt ju. Mika sprang omkring och ropade "titta vad fort jag springer" och "jag springer bara fortare och fortare". Jag blev serverad en massa roliga kommentarer och det är svårt att hålla sig för skratt när man är i sällskap med denna unga dam. Sen gick vi och handlade godis och så tittade vi in hos Sussi på MQ.

Igår kväll hade jag och några kompisar bokat bord på Tapas. Jag och Pia firade lite extra såhär helgen efter Tjejvasan. God mat men urkass service, inte ett öre i dricks fick dom av mig. För det första fick vi vänta jättelänge på maten och jag kan inte begripa varför det ska vara så svårt att komma förbi bordet och fråga om maten smakade gott, fylla på vatten och sen när vi ätit klart att höra efter om efterrätt eller kaffe önskas. Tydligen jättesvårt.
Efter middagen gick på på Coverclub och Schalgerklubben, vilket var en upplevelse. Är inte så förtjust i varken hårdrock eller schlager men det var som att hoppa 10 år bakåt i tiden och en massa känt folk var där. Dit ska jag nog gå en annan gång men då med lite mer alko i kroppen...haha! Nu blev jag mest irriterad över alla knuffar och alla som sjöng schlager i örat på mig.

Nu ska jag återta min plats i soffan och fortsätta kolla på Vasaloppet. Täten har precis passerat Oxberg så nu ska jag väl känna igen mig. Stackarna i de bakre leden verkar inte ha några spår och det går tungt. Jag lider med dom... Ska heja lite extra på min morbror och på Sussis kille som båda startade i de mittersta startleden så förhoppningsvis har dom spår att åka i.

Inga kommentarer: