söndag 16 mars 2008

Middag hos Mika

I går hade jag ju sett fram emot att få träffa Irma men tyvärr blev Sofia sjuk och vi fick ställa in våra planer. Istället tog jag en skidtur med mor och far i det härliga vädret. Äntligen en helg med fint väder!

På kvällen var Sussi och jag barnvakt till Mika vilket alltid är lika roligt. Som vanligt lekte vi kurragömma men den här gången bjöd hon oss även på middag och på menyn stod det makaroner, korv och blodpudding med kanel på. En kombination jag aldrig har provat tidigare, inte ens i fantasin. Mmmm, mums!

Här var det tänkt att det skulle finnas en film från middagen men det funkar inte. Kanske kommer så småningom.

Natten mot söndag hade jag yrsel och det är inte roligt alls. Jag vaknar på natten av att hela rummet skakar och då gäller det att fokusera på en punkt, inte öppna ögonen och ligga blixtstilla. Då går det över efter en stund. Man är som sjösjuk när man stiger upp på morgonen och det brukar sitta i några timmar. Att sitta inne en sån fin dag som det var i söndags går ju inte, så tillslut tog jag mig ut på en härlig promenad med Pia i vårsolen och efter att vår matsäck intagits kändes det mycket bättre.

Helgen avslutades med en buggkväll på UDI, alltid roligt men den här gången tog nog priset. Vill att det ska bli söndag igen NU.

Inga kommentarer: