torsdag 27 mars 2008

Jäkla skitdag...

... har det varit idag. Bland annat så strular det på jobbet och det som jag arbetat med under veckan visade sig i eftermiddags inte fungera, så nu är jag tillbaka på ruta ett igen. Några sena kvällar har det blivit, förutom igår då jag prioriterade mormor. Jag är inte riktigt van att stöta på problem på jobbet på det här sättet på så för mig är detta nåt alldeles särskilt. Ja, ni förstår.

Sen har jag jagat Skatteverket i några veckor eftersom dom inte har ringt tillbaka till mig som dom lovat. Idag ringde äntligen kvinnan som handhar mitt ärende upp mig och jag fick tyvärr ett negativt besked. Dom har nåt emot sättet jag ska driva företaget. Nog är det väl förbannat! Nu får jag se hur jag ska gå vidare. Revisorn och Nyföretagarcentrum är kontaktade så jag får i alla fall hjälp av dom.

Mormor mår i alla fall bra, hon har fått åka tillbaka till sjukhuset i Övik och kommer få stanna där i minst fem dagar. Och hur det ligger till med att hon legat medvetslös/avsvimmad på golvet, ja det stämmer faktiskt. Min morbror har bekräftat det hela så det är inte morfar som far med osanning. Mormor vill dock inte erkänna det, typiskt henne :) Och enligt henne så är hon inte dålig nu heller, undrar just vad som ska få henne att förstå allvaret i situationen...

Inga kommentarer: