söndag 8 juni 2008

Veckan som gått, del 2

Här kommer fortsättningen...

Grill- och fotbollsfest med jobbet i onsdags. TE var matchvärd när UIK mötte Linköping och innan matchen grillades det på innergården. Jag ägnade en hel eftermiddag dagen innan åt att marinera kött för 70 pers.



I torsdags var det dans i Bursiljum, premiär för både mig och Sussi på just den logen. Mycket trevligt ställe men myggigt som fan, fick mina första myggbett. Kom hem halv fem på morgonen och tappade rösten under kvällen. Har tyvärr inga bilder.

I fredags firade vi att två av mina kusiner tagit studenten. Tänk att mina små tvillingkusiner blivit stora :)
Morfar berättar roliga historier för oss.
En roddtur med båten hanns också med.När vi skulle åka hem hann jag bara köra 30 meter och så fastnade helt plötsligt handbromsen och bilen gick inte att köra en meter till. Det var bara till att ringa bärgaren och fixa hyrbil från Övik.

Igår var det fest med dansgänget från klubben. En av dansarna hade bjudit hem oss alla till sin vackert belägna gård på landet utanför Tavelsjö. Det femkampades, grillades, badades tunna och dansades bugg på altanen. Jag med min hesa röst fick avstå från dom flesta aktiviteterna men jag tog mig ändå en svängom, när det handlar om bugg är det svårt att låta bli.



Idag är det söndag och jag sitter på min soliga balkong och bloggar. Det skulle kunna vara fridfullt om inte mina grannars ungar stod och skrek hela tiden. Min röst är fortfarande halvt borta, det märkte jag för en stund sedan när Sussi ringde och jag knappt fick fram ett "hej".

Inga kommentarer: