tisdag 28 augusti 2007

Snörvel. snörvel...

Tänkte härom veckan att det var längesen jag var sjuk. Och som ett brev på posten är så höstförkylningen här. Det jobbiga är att det sätter sig i bihålorna och jag kan knappt böja fram huvudet utan att det trycker. Jag har min näskjölningskanna att tacka för att jag överhuvudtaget lever, känns det som.

I morgon fyller min kära vän Sofia 30 år och det bjuds på fika i Spöland, det får jag bara inte missa så är det någon som har en dunderkur mot förkylning är ni välkommen att dela med er. Hoppas bara att jag inte smittar lilla godingen Irma, får försöka hålla mig på avstånd även om det är svårt.

Igår och i natt drog ett riktigt oväder fram över stan och igår kväll var det blixtar och dunder. Regnet forsade ner och bildade värsta vattenfallet i stuprännan från 4:e våningen i mitt hus. Extra bra att jag bor precis ovanför entrén med plåttak...

Ikväll ska jag till min gamla hemort Sävar. Det blir middag hos en jobbarkompis som t o m bor på samma kvarter som jag. Kommer nog kännas lite märkligt, har kanske varit där en enda gång sen flytten.

Inga kommentarer: