torsdag 16 augusti 2007

Minigolf och paddling

Härom kvällen blev jag övertalad att gå en runda på minigolfbanan som ligger bredvid mig. Har väl aldrig varit någon fan av minigolf så det var motvilligt som jag gick med på att spela. Mitt problem har alltid varit att jag slår klubban i metallplattan och att det då tar tvärstopp där. Den här gången tänkte jag göra allt för att inte klubban skulle slå i men istället så slog jag för högt på bollen och den rullade därmed iväg bara nån meter. Stundtals gick det dock ganska bra. Gjorde en hole in one och höll mig kring 3 slag på varje bana. Mot slutet tappade jag dock koncentrationen och slog in en massa 7:or. Jag förlorade ganska rejält på det. Jobbet anordnar en minigolftävling om ett par veckor, får se om jag ställer upp. Diverse påtryckningar har skett från några håll och kanter.

Både i tisdags och onsdags tog jag ledigt efter lunch. I onsdags var jag och Bea och paddlade kanot i stugan. Mycket härligt trots lite smågnabb eftersom det kan vara så fasligt svårt att få den där kanoten att gå i den riktning man tänkt sig. Men vi är fortfarande vänner!

I helgen har jag inga som helst planer! Kanske jag ska ta med Aston ner på stan och käka glass, har ju som lovat göra det nån dag...

Inga kommentarer: