onsdag 21 maj 2008

Mysig dag på stan

Idag gjorde jag något jag sällan, eller aldrig, brukar göra. Jag tog ledig halva dagen, lyxigt värre. Pyste i väg vid lunch och mötte upp Sussi och Lena på en lunch i väntan på att Sara och Melvin skulle komma ner på stan. Sara och Melvin (mest Melvin) var den stora anledningen till denna lyxdag. När jag träffade dom härom veckan kunde jag bara inte glömma den här lille killen och satt och tänkte på honom hela dagen och bestämde mig för att göra så här nästa gång de är uppe.

Det är visst svårt att planera en dag när man har en liten så det blev några timmar på stan provandes typ 100 par jeans innan dom äntligen kom. Lyckligtvis hittade jag ett par jeans så det gjorde inte så mycket att det dröjde. Det finns inget jobbigare än att prova jeans och det är något jag starkt ogillar, nästan förknippat med ångest till och med. Man måste vara utrustad med en stor portion tålamod, inte ha för mycket kläder på sig och ha en bra nivå på blodsockret. Idag var jag nära att ge upp flera gånger, trots att jag hade allt det där jag nyss radade upp. Okej, tålamodet tröt lite. Tills jag hamnar på JC och butikschefen där kommer till undsättning. Det är som att han lägger ner hela sin själ i att kunden ska hitta ett par jeans som passar, han förstår precis vad jag menar när jag förklarar saker och vet exakt vilka jeans som passar. Jag förstår inte varför jag ens bemödar mig att gå någon annanstans när jag vet att det bara är han som kan hjälpa mig. För det är verkligen inte en enkel uppgift, att hitta jeans till mig. Provade en hel hög men det var som att det inte riktigt stämde fullt ut för att jag skulle slå till. Sen slänger han in ett wild card och dom blev det. Punkt slut.

Imorgon ska jag få träffa Melvin igen. Hoppas han är vaken då, han har sovit varenda gång hittills.

2 kommentarer:

Pär sa...

Haha, kul att vi skriver om jeans-ångest samma dag!

Maria sa...

Ja jag såg ditt inlägg sen, jag tycker det var roligt. Det bekräftar ju också att det är jobbigt med jeansköp :)