torsdag 31 maj 2007

Lunchpromenader

Det är en sån där härlig dag idag! Soligt och fint och trots att det var motvind i morse när jag cyklade till jobbet och jag stundtals praktiskt taget stod stilla så kändes det inte alls jobbigt att ta sig upp hit.

Jag har börjat hänga med min (jobbar)kompis Bea på hennes lunchpromenader och jag måste säga att det är hur härligt som helst. Man får en välbehövlig paus från jobbet och man rensar tankarna. En solig dag som denna är det ren och skär njutning. Idag har vi gått en timme i strövområdet kring Nydalasjön, en ny runda som vi absolut ska gå fler gånger. Vi hittade små stigar ner till sjön på flera ställen och vi gick även förbi en brygga där vi planerar inta våra luncher i sommar :) Men jag lovar dig Sussie att också komma ner på stan och göra dig sällskap i parken...

Idag skulle jag vilja hälsa till min lille kompis Aston som har fått vattkoppor och är hemma från dagis. Krya på dig, hoppas att det inte kliar alltför mycket!

Inga kommentarer: