söndag 13 juli 2008

Andra, tredje och fjärde kvällen

Klockan är sent och jag är nyss hemkommen från fjärde och sista kvällen på dansbandsveckan. Tänkte passa på och blogga lite medans jag varvar ner efter kvällen. Och vilken kväll! Från att ha varit totalt opeppad, jag var till och med nära att stanna hemma, vände det och jag känner mig jätteglad över att jag ändå tog mig iväg. Det blev bland annat några riktigt roliga buggar och det är nog det som gör att kvällen blev så lyckad för min del. Buggen har på sista tiden verkligen inte stämt för mig men ikväll känns det nästan som jag fick lite revansch.

För att titta tillbaka lite på danskvällarna som gått... I torsdags var det Perikles, ett band som jag inte tidigare dansat till. Dom imponerade på mig och spelade riktigt bra musik. När jag tänker efter hade jag inte en enda dålig dans den kvällen så jag tror att jag är rätt nöjd. Det är så svårt att minnas så här när man dansat så många kvällar i rad.

Fredagen var det Date som spelade. Dom var sådär. Kvällen passerade utan några större konstigheter, det var varken bra eller dåligt. Ingen kväll jag kommer minnas, har nästan redan nu glömt hur det var... Roligast var väl nog att Sofia, Jenny och Anna dök upp!

Jaha, då har jag avverkat min allra första dansbandsvecka. Det är visserligen inte en hel vecka, bara fyra dagar men den heter så ändå. Denna kväll blev ett bra avslut på det stora hela några riktigt trevliga danskvällar. Måste ändå vara ärlig och säga att jag faktiskt är rätt mättad på allt vad bugg och foxtrot heter. Får se när det blir nästa gång, det ges chans redan nu på onsdag. Men just nu känns det som att det är för tätt inpå dessa intensiva dagar. Men vi får se.. :) Nu är det i alla fall God Natt!

Inga kommentarer: